У 2011 році, коли президент Обама запитав тодішнього CEO Apple Стіва Джобса про можливість виробництва iPhone в США, Джобс прямо заявив, що «ці роботи не повернуться». Сьогодні, попри зміну керівництва в Apple та Білому домі, питання про iPhone, виготовлений у США, залишається актуальним.
Цього тижня Білий дім захищав свої «взаємні тарифи», стверджуючи, що президент Трамп вважає, що США мають робочу силу і ресурси для виробництва iPhone на території країни. Проте CEO Apple Тім Кук та інші представники компанії не підтримали цю думку, а аналітики вважають, що реалізація цього задуму є або неможливою, або надзвичайно дорогою.
На думку аналітиків, вартість iPhone 16 Pro, який наразі коштує $1,199, може зрости на 25% через витрати на робочу силу, що зробить його ціною приблизно $1,500. Інший аналітик, Дан Айвс з Wedbush, оцінив ціну американського iPhone в $3,500, зазначивши, що Apple доведеться витратити $30 мільярдів протягом трьох років для перенесення 10% свого виробництва в США.
Наразі Apple виробляє понад 80% своїх продуктів у Китаї, і з новими тарифами на імпорт, які становлять 145%, ситуація стає ще більш складною. Експерти підкреслюють, що виробництво iPhone в США стикається з серйозними викликами, такими як пошук та оплата американської робочої сили та витрати на імпорт комплектуючих.
Не дивлячись на те, що Apple проектує свої продукти в Каліфорнії, їх виготовляють контрактні виробники, такі як Foxconn. Навіть якщо Apple інвестує в будівництво заводів у США, це займе роки, і немає гарантії, що політика торгівлі зміниться.
Проблема також полягає у відсутності достатньої кількості кваліфікованих працівників у США. Тім Кук зазначав, що в Америці не вистачає інженерів, які можуть налаштовувати обладнання для виробництва iPhone.
Попередні спроби Foxconn перенести виробництво в США завершилися невдачею. Наприклад, плани з будівництва заводу у Вісконсині призвели лише до створення 1,454 робочих місць замість обіцяних 13,000.
Загалом, навіть якщо Apple зможе зібрати iPhone в США, більшість комплектуючих все ще буде імпортуватися з Азії, що призведе до нових тарифів на ці частини.
Коментування закрито.