Google може зазнати змін у своїх онлайн-сервісах пошуку у Великобританії, оскільки регулятори висловили занепокоєння щодо домінування технологічного гіганта. Конкуренційна та ринкова адміністрація (CMA) у вівторок оголосила про консультації щодо надання Google статусу “стратегічного ринку”, що є новим визначенням у рамках правил конкуренції для технологічних компаній з закріпленою владою в певних сегментах ринку.
Цього року CMA отримала розширені повноваження з контролю за конкурентами та злиттями завдяки набранню чинності Закону про цифрові ринки, конкуренцію та споживачів. Законодавство надає CMA можливість безпосередньо впроваджувати захист прав споживачів щодо технологічних гігантів і вживати заходів, включаючи штрафи до 10% від глобального річного доходу за порушення.
CMA представила дорожню карту заходів для Google, якщо статус “стратегічного ринку” буде успішно надано. Серед можливих заходів: екрани вибору для полегшення вибору та переходу між сервісами пошуку, справедливі та недискримінаційні рейтинги пошуку, контроль над використанням контенту видавців, включаючи для відповідей, згенерованих штучним інтелектом, та портативність даних споживачів для підтримки інновацій у продуктах.
У відповідь на рішення CMA Google заявила, що такі зміни можуть мати значні наслідки для бізнесу та споживачів у Великобританії. “CMA підтвердила, що ‘стратегічний ринок’ не означає, що мало місце антиконкурентне поводження, але це оголошення ставить перед нашою компанією чіткі виклики у критичних сферах нашого бізнесу у Великобританії”, – зазначив Олівер Беттел, старший директор Google з конкуренції.
Беттел також додав, що Google планує “продовжувати конструктивну співпрацю з CMA”, щоб уникнути впровадження таких заходів. Це відбувається на тлі того, як регулятори в усьому світі дедалі більше намагаються обмежити велику силу технологічних компаній.
У квітні суддя США визнав, що Google володіє незаконними монополіями на двох ринках у сфері технологій онлайн-реклами, відкриваючи шлях для антимонопольних прокурорів до розгляду можливості розділення її рекламних продуктів. Тим часом, радник Верховного суду Європейського Союзу минулого тижня рекомендував відхилити апеляцію Google проти рекордного штрафу у 4,1 мільярда євро (4,8 мільярда доларів) за порушення антимонопольного законодавства.
Коментування закрито.